Un somni llargament esperat. Fins i tot sembla mentida que hagi arribat.
Des d'ahir divendres és obert als cotxes la nova sortida Mataró Nord, el què permetrà desencallar una mica més, o molt més la gairebé sempre plena de cotxes Plaça de França.
és una d'aquelles imatges desgraciadament habituals a la ciutat, la d'arribar per la Ronda i trobar-te centenars de metres abans un carril totalment aturat a moltes hores del dia, les punteres, i durant gairebé tot el divendres tarda-vespre i dissabte tot el dia, tot ple de cotxes i més cotxes, camions, furgonetes i, el pitjor, ambulàncies.
La Generalitat de Catalunya, la d'abans, la que no feia previsions i deia que no a tot el què demanaven els Ajuntaments amb Alcaldes socialistes i Governs d'esquerres, es va negar un i mil cops a voler fer aquesta altra sortida que havien demanat aquestes una i mil vegades l'Ajuntament i la ciutadania en general que patia les cues i els accidents a la sortida Mataró Oest (recordem que la bifurcació per l'entrada directe dels cotxes des del túnel fins a la Via Europa la va haver de fer -i pagar- l'Ajuntament tot solet, com tantes altres coses a aquella època).
La Generalitat de Catalunya, la d'ara, ho va acceptar inmediatament, ho va entendre, no va mirar el color del Govern ni de l'Alcalde (com no ha fet a altres centenars d'obres i projectes que s'estan realitzant al país) i es va posar a treballar. D'acord que ens hagués agradat que hagués arribat abans, però els temps de les obres públiques són els què són i no es poden fer miracles.
Amb aquesta nova sortida, que permet sortir a la zona Nord de Mataró (directament a Rocafonda i molt a prop del Palau, Vista Alegre i zona Cal Collut - l'Havana-) als que venen de Barcelona, ens farà estalviar a molts temps i accidents (ahir a mitja tarda n'hi havia un provocat per la pluja).
Tanmateix, l'entrada a la mateixa per anar directament a Barcelona també facilitarà el trànsit a totes aquelles persones que ara han d'anar a sortir a la Plaça Gran Bretanya.
I, el millor de tot, els camions que van i venen a i de Barcelona al Polígon Industrial Mata Rocafonda i a la zona de les Cinc Sènies podran fer-ho directament, sense obstaculitzar tota la Ronda dels Païssos Catalans (els seus veïns començaran a descansar una mica de tota aquesta circulació) i en general del trànsit de la ciutat.
Amb aquesta obra, ja s'ha aconseguit l'objectiu de fa uns anys de distribuir els tres terços de vehicles que entren per Mataró Oest:
- Els què van a Mataró Centre i Via Europa, entren pel carril bifurcat fa uns anys (sí què és veritat que seria molt més pràctic haver-ho fet abans del túnel, però problemes tècnics no ho permetien)
- Els què van a la zona de Mataró Parc i Hospital, seguiran fent el mateix que ara (i serà del tot inevitable que es torni a saturar segons quines hores si tothom ens encaparrem a anar al mateix a la mateixa hora en el nostre vehicle privet)
- Aquells que van a la zona Nord de Mataró, incloent-hi el pólígon de Mata - Rocafonda.
En definitiva, una obra llargament esperada i que s'ha de celebrar com cal donat què és d'aquelles coses importants que pasen a la ciutat i que la milloren. I ja van...
2 comentarios:
gran noticia les dels nous accessos, de totes formes crec que et podies estalviar la demagogia de criticar la Generalitat .. les frases, "La Generalitat de Catalunya, la d'abans, la que no feia previsions i deia que no a tot el què demanaven els Ajuntaments amb Alcaldes socialistes i Governs d'esquerres" i "La Generalitat de Catalunya, la d'ara, ho va acceptar inmediatament,", són pur populisme, indigne, en la meva humil opínió, d'un càrrec públic
Tens raó que potser sembla populista, però és què és la veritat, i, sobretot, és el sentiment dels Veïns de la zona. Amagar-ho seria obviar veritats. No crec en amagar les coses perquè sembli que no ha passat res. És una realitat i s'ha d'explicar, i això no és fer política amb el retrovisor, és tenir memòria. Moltes gràcies pel teu comentari.
Publicar un comentario